İade Koşulları
İADE KOŞULLARI
hello bee iade
işlemlerinde 6502 sayılı Tüketicinin Koruması Hakkında Kanunu çerçevesinde
hareket eder.
Hiçbir gerekçe belirtmeksizin yapabileceğiniz ürün iadesi ve koşulları:
hello bee ' den satın aldığınız her ürünü/ürünleri -cayma hakkı
kullanılamayacak ürünler hariç olarak- , teslim veya sözleşmenin imzalandığı
tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde ürün hasarlı olmasa dahi
-hiçbir gerekçe belirtmeksizin- iade edebilirsiniz.
İade için, satın aldığınız ürünün işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım
talimatlarına uygun bir şekilde kullanmış olması tahrip edilmemiş ve bozulmamış
olması ve cayma hakkına dair yazılı bildirimde bulunulması gerekmektedir.
Bu bildirimin hello bee 'e ulaşmasını takiben bildirimin ulaştığına ilişkin
teyit bilgisi tarafınızla paylaşılacak ve bildirimin ulaşma tarihini takiben de
14 (ondört) gün içinde cayma hakkına konu ürünün/ürünlerin bedeli ödeme şekline
uygun bir şekilde tarafınıza iade edilecektir.
İade edilecek ürünlerin mutlaka ürün faturasının orijinali ile birlikte teslimi
gerekmektedir. Cayma hakkının kullanılması halinde, fatura aslının iadesi
zorunludur. Ancak, fatura aslının gönderilmemesi halinde KDV ve varsa sair
yasal kesintiler iade edilemeyecektir.
Aşağıda detayları belirtilen ürünler cayma hakkı kapsamında iade edilemez;
1. Fiyatı finansal
piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının
kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
2. Tüketicinin istekleri
veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
3. Çabuk bozulabilen veya
son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
4. Tesliminden sonra
ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan;
iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin
sözleşmeler.
5. Tesliminden sonra başka
ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara
ilişkin sözleşmeler.
6. Malın tesliminden sonra
ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde
maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine
ilişkin sözleşmeler.
7. Abonelik sözleşmesi
kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine
ilişkin sözleşmeler.
8. Belirli bir tarihte veya
dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama,
yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın
değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
9. Elektronik ortamda anında
ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara
ilişkin sözleşmeler.
10. Cayma hakkı süresi sona
ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin
sözleşmeler.
11. İadesi yapılacak
ürün/ürünler teslimatın yapıldığı hello bee ‘nin çalıştığı kargo şirketleri
aracılığı ile tarafımıza ulaştırılmalıdır.
Ürün, paket koruyucu bir ambalaj içerisine yerleştirilmeli ve kargo şirketinin
etiketi ürün ambalajının üzerinde bulunmamalıdır. Ürünün ambalajında meydana gelecek
olan deformasyon, ürünün tekrar satılmasını engelleyen durumlar arasında yer
almaktadır.
Arızalı/hasarlı/bozuk (ayıplı) ürünlere ilişkin iade koşulları
12. Ambalajında, etiketinde,
tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklâm ve ilanlarında yer alan veya
satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde
tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da
tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği
faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler
içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilmektedir.
13. Tüketici, malın teslimi
tarihinden itibaren 6 (altı) ay içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle
yükümlüdür.
14. Tüketici bu durumda,
satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,satılanı
alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme, aşırı bir masraf
gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın
ücretsiz onarılmasını isteme ve imkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile
değiştirilmesini isteme haklarına sahiptir.
15. hello bee 'den satın
aldığınız Garanti Belgesi Yönetmeliği'ne tabii olan tüm sanayi malları,
imalatçı veya ithalatçı firmanın garantisi altındadır.
16. Satın aldığınız ürünün
ayıplı olması halinde durumu teslim tarihinden itibaren en geç 6 (altı) ay
içerisinde yazılı olarak hello bee 'e bildiriniz.
17. Size en yakın yetkili
teknik servise giderek ürününüzün tamirini gerçekleştirebilir ve bu sayede
zaman tasarrufu da sağlayabilirsiniz. (Ürüne ilişkin garanti belgesi ve tanıtma
ve kullanma kılavuzunu inceleyiniz.)
Satın aldığınız ürünün ayıplı olduğu gerekçesi ile hello bee 'e
ulaştırılması halinde aşağıda belirtilen işlemler uygulanmaktadır:
- Ayıplı
olduğu gerekçesi ile hello bee ' e ulaştırılan ürünler, ulaştığı tarihten
itibaren en geç 3 iş günü içerisinde işleme alınmaktadır.
- Ayıplı
olduğu gerekçesi ile gönderilen ürünler sorumlusu tarafından teslim
alınmakta ve şirket kayıtlarına işlenmektedir.
- Ürün
ile ilgili hata tespit edilmekte, ürünün bir teknoloji ürünü olması ve
belirgin bir hatasının mevcut bulunması halinde ise teknoloji dükkanı
yetkilileri tarafından test edilmektedir.
- Ayıplı
olduğu gerekçesi ile gönderilen ürünler, hello bee ' e ulaştığı tarihten
en geç 3 iş günü sonra yetkili teknik servise veya teminci şirkete
gönderilmektedir. Ürünün yetkili teknik serviste veya teminci şirkette
kaldığı süre ürünün özelliklerine göre değişim gösterebilmektedir. Ancak
Garanti Belgesi Yönetmeliği'ne tabii üründe/ürünlerde azami tamir süresi
20 iş günüdür.
- Ürüne
ilişkin yetkili teknik servis veya tedarikçi kuruluştan gelen bilgi ve
sonuçlar (tamir veya değişim) telefon veya e-posta ile tarafınıza
iletilmektedir.
- Yetkili
teknik serviste geçen sürenin sonunda tamir edilen ürün tarafınıza tamir
edilmiş hali ile gönderilmekte, iadesinin uygun olacağı yönünde görüş
belirtilen ürün ise talebiniz kapsamında birebir yenisi ile
değiştirilmekte veya bedel iadesi yapılmaktadır. Bedel iadesinin talep
edilmesi halinde ayıplı ürün bedeli 14 gün içerisinde ödeme şekline uygun
olarak iade edilmektedir. Şu kadar ki, kullanıcı hatası sonucu ayıplı hale
geldiği tespit edilen ürün/ürünler için bu hakların kullanımı söz konusu
olmayacaktır.
Ayıplı olduğu gerekçesi ile hello bee ' e yapılan ürün gönderilerinin
aşağıda belirtilen şartları taşıması gerekmektedir:
- Faturanın
arka kısmında yer alan ürün iade bölümü eksiksiz olarak doldurulmalıdır.
- Üründeki
arıza veya sorun net bir şekilde anlatılmalıdır.
- Ürünün,
tüm aksesuarları ve orijinal kutusu ile birlikte gönderilmesi
gerekmektedir.
- Ürün,
paket koruyucu uygun bir ambalaj içerisine yerleştirilmeli ve kargo
şirketinin etiketi ürün ambalajının üzerinde bulunmamalıdır.
- Ürün, hello
bee ' nin çalıştığı teslimatı gerçekleştiren kargo şirketleri aracılığı
ile tarafımıza ulaştırılmalıdır. Bu ürüne/ürünlere ait kargo ücreti hello
bee tarafından karşılanacaktır.
Sanayi mallarına ilişkin garanti belgesi ve süresi
İmalatçı veya ithalatçılar, ithal ettikleri veya ürettikleri sanayi malları
için Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından onaylı garanti belgesi düzenlemek
zorundadırlar. Garanti süresi, malın teslim tarihinden itibaren başlar ve
asgari iki yıldır.
hello bee 'den satın aldığınız Garanti Belgesi Yönetmeliği'ne tabii olan tüm
sanayi malları, imalatçı veya ithalatçı firmanın garantisi altındadır.
Lütfen satın aldığınız ürünün, fatura tarih ve sayısını da içeren garanti
belgesini kontrol ediniz.
Sanayi mallarına ilişkin tanıtma ve kullanma kılavuzu
Yurt içinde üretilen veya ithal edilen sanayi mallarının tanıtım, kullanım,
bakım ve basit onarımına ilişkin Türkçe kılavuzla ve gerektiğinde uluslararası
sembol ve işaretleri kapsayan etiket ile satılması zorunludur.
- Lütfen satın aldığınız sanayi ürününe ilişkin tanıtma ve kullanma kılavuzunu
kontrol ediniz.
- Ürünün, tanıtma ve kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı
kullanılmasından kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışında kalmaktadır.
Teslimattan kaynaklanan problemler
Özel Kargo Firması ile yapılan gönderilerde, taşıma sırasında paketin zarar
görmesi durumunda zarar hello bee tarafından telafi edilir. (Yurtdışı Posta
Servisi sigortasız gönderi yaptığı için bu teminat söz konusu değildir)
Zarar görmüş paket durumunda;
- Zarar
görmüş paketler teslim alınmayarak teslimatçı firmaya tutanak
tutturulmalıdır.
- Eğer
teslimatçı firma yetkilisi paketin hasarlı olmadığını düşünüyorsa, orada
paketin açılarak ürünlerin hasarsız teslim edildiğini kontrol ettirme ve
durumun yine bir tutanakla tespit edilmesini isteme hakkınız vardır.
- Paket
tarafınızdan teslim alındıktan sonra teslimatçı firmanın görevini
layıkıyla yaptığı kabul edilmiş sayılır.
- Paket
kabul edilmemiş ve tutanak tutulmuş ise, durum, tutanağın sizde kalan
kopyasıyla birlikte en kısa zamanda hello bee 'e bildirilmelidir. hello
bee en kısa sürede yeni ve sağlıklı bir teslimatın gerçekleşmesini
sağlayacaktır.
5.
Size teslim edilen ürünler ilgili herhangi bir probleminiz durumunda 0553 485
53 75 numaralı telefon ya da info@hellobee.com.tr adresinden bize ulaşabilirsiniz!
Dikkat: Siparişinizle ilgili her tür iletişiminizde mutlaka sipariş numaranızı
bildiriniz.
Mahmudiye Mah. Tandoğan cad. 23. Mobilya Sk. No
: 51 / 2 İnegöl / Bursa/ Türkiye
Tel: 0553 485 53 75
E-Posta: info@hellobee.com.tr